"В безбрежния океан на
пространството сияе едно централно, духовно и невидимо слънце. Вселената
е неговото тяло, дух и душа и по този идеален модел е построено ВСИЧКО. Тези
три еманации са по същество трите живота, трите степени на гностичната Плерома,
трите „Кабалистични Лица", тъй като най-древният от древните,
най-светият от светите, великият Ейн-Соф „има форма, а след това няма
форма". „Невидимото" е приело форма, когато е извикало към
съществуване Вселената" - казва „Зохар", Книга на Величието. Първата
светлина е Неговата душа, Безкрайното, Безпределно и Безсмъртно дихание,
от полъха на което Вселената надига и отпуска могъщата си гръд, вдъхвайки разумен
живот в цялото творение. Втората еманация сгъстява кометната материя и
образува формите вътре в космическия кръг, изпращайки безбройни светове да
плуват в електрическото пространство, и вдъхва неразумния сляп жизнен
принцип във всяка форма. Третият образува цялата Вселена на физическата
материя; и тъй като тя продължава бавно да се отделя от Централната Божествена
Светлина, блясъкът й намалява и тя става ТЪМА и ЗЛО - чиста материя.
Когато Централният Невидим
(Господ Ферхо) видял усилията на божествената Искра, която не желаела
да бъде хвърлена в деградацията на материята и правела усилия да се освободи,
Той й позволил да излъчи от себе си МОНАДА, която (бидейки прикрепена към нея
като с тънка нишка) Божествената искра (душата) била длъжна да наблюдава в
течение на непрекъснатите й преходи от една форма към друга. По такъв начин монадата била насочена надолу в първата
форма на материята и била затворена в камък. Впоследствие, с течение на
времето, чрез обединените усилия на живия огън и живата вода, които
хвърляли отраженията си върху камъка, монадата излязла от
затворничеството си на слънчева светлина. Тя преминавала от една форма на живот
към друга, издигайки се все по-високо. С всяко ново преобразяване монадата
получавала все повече излъчване от своя родител, Искрата все повече се
приближавала към нея след всяко превъплъщение. Защото „първопричината искала
всичко да става по този начин" и й отсъдила да се издига дотогава, докато
физическата й форма стане още веднъж „Адам от прах", който бил
подобие на Адам Кадмон. Преди да се подложи на последното земно превъплъщение,
външното покритие на монадата (от момента на зачатието му като ембрион) отново
преминава последователно през фазите на няколко царства на природата. В своето
вътреутробно развитие то смътно наподобява различните периоди от развитието на
растението, земноводното, птицата и животното, докато не се превърне в човешки
ембрион. При раждането на бъдещия човек монадата, сияеща с пълната мощ на
безсмъртния си родител, който я
наблюдава от седмата сфера, става безчувствена. Тя загубва всичките си
спомени от миналото и съзнанието се връща към нея постепенно, когато
инстинктите на детството се изместват от разсъдъка и разума.
След отделянето на жизнения принцип (Астралната душа) от тялото,
настъпва освобождаване на душата. Ликуващата монада се присъединява към
бащиния дух, към сияещия Аугоейдос
(Аугоейд), и те двамата, слети в
едно, формират за безпределното бъдеще (със слава и блясък, съответстващи на
духовната чистота на последния земен живот) един нов Адам, вече преминал кръга
на необходимостта и освободен от последните остатъци на физическата си обвивка.
Занапред, ставайки все по-сияещ с всяка крачка от своя възход, той ще се
изкачва по сияещия път, който завършва на точката, от която някога той се е
впуснал във ВЕЛИКИЯ ЦИКЪЛ."
Разбулената Изида
Няма коментари:
Публикуване на коментар