metatron

metatron

за блога...:



"Знанието е над всичко. Всеки, който е принесъл частица знание, вече е благодетел на човечеството. Всеки събрал искрите на знанието, ще бъде даващ светлина.
Да се научим да пазим всяка крачка на научното познание. Пренебрежението към науката е потапяне в тъмнина. Всеки има право да получи достъп до учението.
Прочетете съчинението, наситено със стремеж към истината. Невежите сеят предубеждения, като сами даже не си превят труда да прочетат книгата. Най-утвърждаващия труд наричат отрицание. Признаването на Висшите Принципи се смята за кощунство. Наистина предрасъдъкът е лош съветник.
Но не бива да се отминават всички събрани познания. Да не забравим да отдадем признателност на тези които със своя живот са въплатили Знанието."


Елена Блаватска "Тайната Доктрина"

събота, 9 март 2013 г.

ПОУЧЕНИЕ ЗА ЗАВЪРТВАНЕТО НА КОЛЕЛОТО НА ЗАКОНА


       Така съм го чул.
       Някога Всеблагия бил отседнал край град Бенарес в еленовия парк Исипатана. Там той се обърнал към групата на петимата подвижници със следните думи:
 

       Двете крайности
 

       “Има две крайности, о подвижници, които оттеглилият се от света трябва да избягва.
Кои са тези две крайности?
       Първата е отдаването на чувствени наслади; това е нисше, примитивно, светско, недостойно, безполезно.
       Втората е отдаването на самоизмъчване; това е мъчително, недостойно и също безполезно.


       Средният път
 

        Избягвайки тези две крайности, Постигналия откри Среден път, който дава прозрение, дава познание, води към умиротвореност, към висше знание, към пробуждане, към вечен блажен покой.
         А какъв е, о подвижници, този открит от постигналия Среден път който дава прозрение, дава познание, води към умиротвореност, към висше знание, към пробуждане, към вечен блажен покой?
 

        Това е благородният Осмичен път, а именно:
        съвършено разбиране,
        съвършена мисъл,
        съвършено слово,
        съвършено поведение,
        съвършен начин на живот,
        съвършено старание,
        съвършено внимание,
        съвършена самовглъбеност.
 

         Такъв е, о подвижници, този открит от Постигналия Среден път, който дава прозрение, дава познание, води към умиротвореност, към висше знание, към пробуждане, към вечен блажен покой.
 

         Четирите благородни истини
 

        А ето, о подвижници, благородната Истина за мъчителността:
        раждането е мъчително,
        стареенето е мъчително,
        боледуването е мъчително,
        умирането е мъчително,
        тъгата, скръбта, болката, унинието и отчаянието са мъчителни,
        съединяването с неприятното е мъчително,
        откъсването от приятното е мъчително,
        неполучаването на жадуваното е мъчително;
        накратко, всички форми на привързаност към съществуването са мъчителни.
 

        А ето, о подвижници, благородната Истина за възникването на мъчителността:
        поражда я жаждата, която разпалвана от наслаждения и страсти, води към все нови и нови раждания в търсене на задоволяване ту тук, ту там, а именно:
        жаждата за чувствени наслади,
        жаждата за живот,
        жаждата за прекратяване на живота.
 

          А ето, о подвижници, благородната Истина за прекратяването на мъчителността, което настъпва:
        с пълното унищожаване на тази жажда,
        с нейното изоставяне и отхвърляне,
        с освобождаването и откъсването от нея.



...(прескочен текст)
        

         Върховното пробуждане
 

         И докато не усвоих изцяло, о подвижници, това тристепенно дванайсетчленно безупречно знание за Четирите благородни истини, аз не достигнах до това пълно Пробуждане, което, о подвижници, е най-висше в тази изпълнена с богове и демони Вселена, в този свят на отшелници и жреци, богове и хора.
         Но щом като усвоих изцяло, о подвижници, това тристепенно дванайсетчленно безупречно знание за Четирите благородни истини, аз достигнах до това пълно Пробуждане, което, о подвижници, е най-висше в тази изпълнена с богове и демони Вселена, в този свят на отшелници и жреци, богове и хора.
          И тогава в мен възникна съвършено прозрение и познание:
          непоклатимо е освобождението на моя ум,
          последно е това мое раждане,
          не ще се раждам занапред отново.”
 

         Личният характер на висшето познание
 

         Така казал Всеблагия. Петимата подвижници с удовлетворение и радост посрещнали думите му. Но преди още те да отзвучат напълно, в почитаемия Конданна се разкрило девственочистото и неосквернимо око на висшето познание и той прозрял:
“Всичко, което възниква, е съставно и обречено на разпад.”


         Всепобеждаващата сила на Закона 
 

         Така било завъртяно от Всеблагия Колелото на Закона.   

         И възкликнали тогава обитаващите земята божества: “Завъртяно е вече от Всеблагия – край град Бенарес, в еленовия парк Исипатана – Колелото на Закона и никой в цялата Вселена – отшелник или жрец, бог или демон, върховно божество или друго същество – няма сила да спре неговия ход.”   
         Като чули това, възкликнали на свой ред и обитателите на първото небе – онова на Четиримата богове-пазители: “Завъртяно е вече от Всеблагия – край град Бенарес, в еленовия парк Исипатана – Колелото на Закона и никой в цялата Вселена – отшелник или жрец, бог или демон, върховно божество или друго същество – няма сила да спре неговия ход.”  
         Като чули това, възкликнали на свой ред и обитателите на второто небе – онова на Трийсет и тримата богове-господари: “Завъртяно е вече от Всеблагия – край град Бенарес, в еленовия парк Исипатана – Колелото на Закона и никой в цялата Вселена – отшелник или жрец, бог или демон, върховно божество или друго същество – няма сила да спре неговия ход.”   

         Като чули това, възкликнали на свой ред обитателите на третото небе – онова на Непознаващите страдания богове: “Завъртяно е вече от Всеблагия – край град Бенарес, в еленовия парк Исипатана – Колелото на Закона и никой в цялата Вселена – отшелник или жрец, бог или демон, върховно божество или друго същество – няма сила да спре неговия ход.”  
        Като чули това, възкликнали на свой ред обитателите на четвъртото небе – онова на Пребиваващите в доволство богове: “Завъртяно е вече от Всеблагия – край град Бенарес, в еленовия парк Исипатана – Колелото на Закона и никой в цялата Вселена – отшелник или жрец, бог или демон, върховно божество или друго същество – няма сила да спре неговия ход.”  
        Като чули това, възкликнали на свой ред обитателите на петото небе – онова на Наслаждаващите се на собствените си творения богове: “Завъртяно е вече от Всеблагия – край град Бенарес, в еленовия парк Исипатана – Колелото на Закона и никой в цялата Вселена – отшелник или жрец, бог или демон, върховно божество или друго същество – няма сила да спре неговия ход.”  
        Като чули това, възкликнали на свой ред обитателите на шестото небе – онова на Наслаждаващите се на чуждите творения богове: “Завъртяно е вече от Всеблагия – край град Бенарес, в еленовия парк Исипатана – Колелото на Закона и никой в цялата Вселена – отшелник или жрец, бог или демон, върховно божество или друго същество – няма сила да спре неговия ход.” 
        Като чули това, възкликнали на свой ред обитателите на висшите небеса – небесата на върховния бог Брахма: “Завъртяно е вече от Всеблагия – край град Бенарес, в еленовия парк Исипатана – Колелото на Закона и никой в цялата Вселена – отшелник или жрец, бог или демон, върховно божество или друго същество – няма сила да спре неговия ход.”  
       И в същия час, и в същата минута, в същия миг, в който този възглас прозвучал в небесата на върховния бог Брахма, всички десет хиляди световни системи, образуващи Вселената се разтърсили, разклатили, разлюлели и в нея изгряла всепроникваща Светлина, чието сияние превъзхождало многократно бляскавото величие на боговете.

      Тогава Всеблагия възкликнал:  
        “Ти прозря, Конданна! Ти прозря!” 
 


     От този ден започнали да наричат почитаемия Конданна – Конданна Прозрелия.
        

Няма коментари:

Публикуване на коментар